» S T A R T S I D A
» T W I T T E R
» R A D I O A N N A

Sunday blues
Hej fina människor. Ännu en helg till ända, nu sitter jag här, nydushad, i min ensamhet och lyssnar på Jessie J, Parade och Markus Krunegård. Funderar på ett avsnitt av Merlin innan det är dags att säga farväl till söndagen. Antingen ett avsnitt jag inte sett innan, eller Lancelot and Guinevere, eller möjligen Le Morte d'Arthur. Ja, en artonåring har också favoritavsnitt av barnprogram.


Jag har även kommit till insikt. Jag måste göra något riktigt kreativt för att inte distraheras av annat när jag pluggar. Till exempel brukar jag göra färgglada teckningar/förklaringar så fort vi har kemi, biologi eller fysikprov. Med ett kommande kemiprov - nästa fredag för att vara exakt - funderade jag lite på vad jag skulle göra. Resultatet blev en liten bok med allting förklarat i detalj, se bilder nedan. Har bara gjort 5-6 sidor än så länge, men kul är det, och det håller min koncentration på topp. Nu ska vi bara komma på något kul sätt att lära in tyskalosorna till i morgon eftermiddag.




Nu ska jag dock dra mig tillbaka till Merlin och Arthurs problem med en magisk dryck som gör att en av dem kommer att dö. Over and out, black out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback