» S T A R T S I D A
» T W I T T E R
» R A D I O A N N A

Sitter och ser på när Tyskland vinner sig sin väg till EM 2012



En månads väntan var över och vi fick äntligen se våra kära landslag igen. När Sverige körde över Finland på Svensk TV, satt jag och med en hackig stream och såg på när Tyskland fick kämpa en hel del. Det gav dock resultat, 3-1 säkrade den nionde raka segern i kvalspelen för de svart-röd-gula.

Målen sattes även, vilket jag känner mig väldigt stolt över, av tre Bayern-spelare. Mario Gomez (surprise, surprise), Thomas Müller samt min älskling, Bastian Schweinsteiger på straff. Det enda dåliga med denna match, med möjligt undantag av halvbra försvarsspel, var att Turkiet till slut spräckte Manuel Neuers nolla. Then again, han har stått en bra bit över 1000 minuter utan att släppa in något, vilket inte så många andra lyckats med.

På tisdag är det dags för den sista kvalmatchen, Tyskland som för länge sen säkrat sin seger, tar sig an Belgien. Missa ej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback