» S T A R T S I D A
» T W I T T E R
» R A D I O A N N A

Joddla med Siv, ösregn och Saade
Så stod vi där i regnet, fem timmar för tidigt, på tredje raden. Joddla med Siv soundcheckade och jag drog på och av mig mössan varje gång jag kände att regnet försvann/kom tillbaka. En och en halv timme med Joddla stod först på schemat, kan inte säga att jag var överdrivet hypad över det. Nåväl, vi kan väl sammanfatta det med att det var den hemskaste samt mest underhållande timmen på länge. Ni som känner till Joddla vet vad jag menar. Det var en enda stor blandning av zebrafärgade bodies, rosa pyamasar och nätlinnen. Fansen, ja, det var en udda skara. De bestod väl mest av halvnakna övertatuerade killar i 20-30årsåldern som hade en förkärlek för öl och moshpits. Min favorit var killen som hade SVERIGE i svenska flaggans färger, tre kronor samt en svenska flagga intatuerade på ryggen. Och såklart, några kinesiska tecken bredvid (?!).


Nåväl, när den större delen av folket lämnat scenen tryckte vi oss fram till andra raden, Calles sida. Såklart. Det var ju delvis för den vackra gitarristens skull vi var där. Så där stod vi, intryckta bland galna tjejer som bekantade sig med securityn ("från NÄÄÄRKE"), danskor med världens största banner och några tyska tjejer med x antal flaggor. Soundcheck gick bra, hade fin utsikt över gitarr-sidan, och över dansarnas uppvärmning. Insåg att även Calle börjar samla på sig lite fans.. ja ja.


Själva konserten då, lika bra som vanligt(...). Både jag och Jessica var lite opeppade innan, men det försvann snabbt med de första låtarna. Favoriterna igår var Made of Pop, Hearts in the air och mellanspelet, hade en ordentlig boogie där. Inte att förglömma är väl även Popular, eller som en kille uttryckte sig efteråt på bred skånska; "Ja, Popular var ju faktiskt en upplevelse". Det regnade ju som sagt hela tiden, det kändes halvlönt att ha stått och fixat håret i en timme innan, men det är sånt man får leva med. Man bryr sig ett tag, men till slut kommer man till ett läge där det helt enkelt inte spelar någon roll längre. Insåg efter cirka tre minuter att håret var bortom all räddning och bestämde mig för att ha kul istället.


Sammanfattningsvis var det en galen kväll. Eric var på topp, glad och halvgalen. Dansarna (dansaren.....) var snygga och Calle var underbar (+ massa andra superlativ jag inte orkar tänka ut nu). Mycket nöjd! Nu taggar vi Eksjö för vårat sista stopp på Made of Pop-turnén.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback